Praca Przedszkola przebiega w oparciu o Statut, który określa:
- nazwę przedszkola,
- cele,
- zadania
- organy przedszkola
Podstawa Wychowania Przedszkolnego, która:
- zawiera zadania przedszkola
- określa, jakie dzieci nie obejmuje przygotowanie do posługiwania się językiem obcym nowożytnym
- określa osiągnięcia dziecka na koniec wychowania przedszkolnego w zakresie obszaru:
- rozwoju fizycznego
- rozwoju emocjonalnego
- rozwoju społecznego
- rozwoju poznawczego
- określa warunki i sposób realizacji zadań
___________________________________________________
Roczny plan pracy
Praca przedszkola opiera się na rocznym planie pracy wychowawczo- dydaktyczno- opiekuńczej z zadaniem kierunkowym:
"CAŁE PRZEDSZKOLE CZYTA Z DZIEĆMI, CZYLI KSIĄŻKA BAWI I UCZY"
___________________________________________________
Przedszkolny Zestaw Programów obowiązujących na terenie placówki
- Program wychowania przedszkolnego: „Planeta dzieci. Prawda, dobro, piękno w świecie wartości”. Autorka: Jolanta Wasilewska; Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2019, ISBN: 978-83-02-18275
- Programy do katechezy:
- 5 latek „Kochamy dobrego Boga”; red. ks. prof. Jan Szpet i Danuta Jackowiak; Nr programu:AZ-0-01/10;
- 6 latek „Tak dla Jezusa”; red. ks. dr Karol Zegan; AZ-0-01/20 Kielce 2020
__________________________________________________________
Wnioski z prowadzonego nadzoru na rok szkolny 2022/2023:
- Diagnozowanie sytuacji niebezpiecznych i przeprowadzenie instruktażu odpowiednich zachowań w sytuacjach zagrożenia i bezpieczeństwa dzieci i pracowników przedszkola.
- Dalsze wzbogacanie bazy przedszkola celem tworzenia odpowiednich warunków dla rozwoju dziecka.
- Rozpoznawanie środowiska rodzinnego dziecka, ich potrzeb i oczekiwań celem podejmowania odpowiednich działań z instytucjami wspomagającymi rozwój dzieci np. OPS, CPR, PPP i inne.
- Wykorzystywanie przez nauczycieli w swojej pracy zasobów cyfrowych, e-pomocy, platform internetowych, technologii informacyjno-komunikacyjnych celem uatrakcyjnienia aktywności dzieci, w tym również zdalnym nauczaniu, nauczaniu hybrydowym w czasie zawieszenia zajęć przedszkolnych związanych z pandemią. Dostosowanie działań do możliwości i zainteresowań dzieci oraz oczekiwań rodziców do panujących warunków pandemii.
- Systematyczna realizacja podstawy programowej, programu wychowania w przedszkolu wraz z przyjętymi do realizacji projektami edukacyjnymi, innowacjami, rocznego planu pracy ze szczególnym zwróceniem uwagi na rozwijanie kompetencji kluczowych.
- Pozyskiwanie pomocy rodziców w pracach przedszkola. Kontynuowanie współpracy rodzicami i środowiskiem lokalnym, ze szczególnym zwróceniem uwagi na promowanie wizerunku przedszkola. Kontynuowanie dotychczasowej współpracy online z rodzicami.
- Dalsze podwyższanie swoich kwalifikacji i korzystanie ze szkoleń zgodnie ze swoimi zainteresowaniami. Wzbogacenie oferty placówki o umiejętności zdobyte podczas szkoleń i warsztatów.
- Wykorzystywanie wyników kontroli do podwyższania jakości pracy przedszkola.
- Stymulowanie i wspieranie rozwoju dzieci w każdej sferze (fizycznej, emocjonalno-społecznej, poznawczej), poprzez ciągłą i systematyczną obserwację pedagogiczną, rozpoznawanie indywidualnych potrzeb ich predyspozycji; uzdolnień, zainteresowań, trudności edukacyjnych prowadząc zindywidualizowane zajęcia i badając efekty swojej pracy.