Nasze dzieci » "Gromadka Puchatka"
Cele dydaktyczne w marcu w grupie Gromadka Puchatka
Tematyka kompleksowa:
1. Nadchodzi wiosna
2. Wiosna tuż, tuż
3. Święta, święta, biją dzwony
4.Wielkanoc
Cele operacyjne:
- poznanie właściwości gliny, piasku i ziemi,
- rozwijanie motoryki małej,
- budowanie wiary we własne możliwości,
- poznanie nowej wartości „oszczędność”,
- zachęcanie do oszczędzania poprzez ukazanie korzyści płynących z tego działania,
- poznanie różnych środków transportu – lądowych, powietrznych i wodnych,
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się całym zdaniem,
- poznanie roli tempa w piosenkach,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- wdrażanie do uważnego obserwowania otoczenia,
- poznanie budowy samolotu,
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
- kształcenie umiejętności logicznego myślenia i przewidywania skutków,
- wdrażanie do oszczędnego gospodarowania różnymi zasobami,
- poznanie wybranych owoców tropikalnych,
- zachęcanie do poznawania nowych smaków i jedzenia owoców,
- poznanie wybranych zwierząt zamieszkujących Afrykę,
- rozwijanie umiejętności klasyfikacyjnych oraz myślenia logicznego,
- budowanie poczucia przynależności do grupy,
- poznanie tradycyjnego afrykańskiego instrumentu,
- nauka gry na bębenku,
- budzenie poczucia ciekawości świata,
- poznanie pingwina jako przedstawiciela fauny Antarktydy,
- poznanie wartości „szczerość”,
- kształtowanie umiejętności oceny zachowania bohaterów utworów literackich,
- zachęcanie do szczerości i mówienia prawdy,
- poznanie zjawisk zwiastujących zmianę pory roku,
- rozwijanie słownika czynnego,
- uwrażliwienie na piękno przyrody,
- wdrażanie do rozpoznawania i nazywania własnych emocji,
- poznanie cech marcowej pogody,
- rozwijanie pamięci słuchowej, ruchowej i wzrokowej,
- poznawanie różnych rodzajów muzyki,
- budowanie dziecięcej wrażliwości na piękno muzyki klasycznej,
- wzbogacanie wiadomości na temat wiosny,
- rozwijanie uwagi, percepcji słuchowej i wzrokowej,
- rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk,
- wdrażanie do zgodnej współpracy,
- wdrażanie do brania odpowiedzialności za wypowiadane słowa,
- poznanie cech krajobrazu wiejskiego,
- rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego,
- poznanie zwierząt żyjących na wsi,
- doskonalenie umiejętności klasyfikacji elementów ze względu na jedną cechę,
- poznanie wybranego zwierzęcia z gospodarstwa wiejskiego,
- poszerzanie wiedzy na temat różnych pojazdów lądowych,
- rozwijanie koncentracji uwagi,
- doskonalenie umiejętności matematycznych,
- budowanie pewności siebie,