Nasze dzieci » "Gromadka Puchatka"
Cele dydaktyczne w kwietniu w grupie Gromadka Puchatka
Tematyka kompleksowa:
- Wielkanoc.
- Mali odkrywcy.
- Tajemnice świata.
- Z kulturą za pan brat.
Cele operacyjne:
- poznawanie symboli Świąt Wielkanocnych,
- poszerzanie doświadczeń plastycznych,
- rozwijanie umiejętności słuchania instrukcji ze zrozumieniem,
- wdrażanie do starannego i estetycznego wykonania pracy,
- poznanie wartości „wiary we własne siły” na podstawie bajki,
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji odczuwanych w różnych sytuacjach,
- wdrażanie do szanowania emocji innych,
- poznanie nowej wartości „dociekliwość”,
- rozwijanie koncentracji uwagi i umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
- rozwijanie umiejętności myślenia analitycznego,
- wdrażanie do zgodnej współpracy podczas działania,
- poznawanie zmysłów oraz nazw reprezentujących je narządów,
- rozwijanie pamięci wzrokowej i słuchowej,
- doskonalenie umiejętności formułowania i wyciągania wniosków z prowadzonych obserwacji i badań,
- poznawanie części ciała i nazw wybranych organów,
- poszerzenie wiadomości dzieci na temat funkcjonowania organizmu,
- poszerzanie doświadczeń przyrodniczych,
- wdrażanie do uważnego obserwowania swojego ciała i odczytywania jego sygnałów,
- poznanie wybranych dziecięcych piosenek,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- zachęcanie do dokładnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych,
- poznanie funkcji i zastosowania różnych okularów,
- ukazanie korzyści płynących z noszenia okularów korekcyjnych i przeciwsłonecznych,
- poznanie korzyści płynących z bycia dociekliwym,
- poznanie elementów tworzących Układ Słoneczny,
- poznanie właściwości magnesu,
- rozwijanie słownika czynnego u dzieci, budowanie wypowiedzi,
- poszerzanie wiedzy na temat wybranych planet,
- rozwijanie orientacji w przestrzeni i w schemacie własnego ciała,
- zachęcanie do zgodnej współpracy podczas zajęć i zabaw swobodnych,
- rozwijanie umiejętności artykulacyjnych i fonacyjnych,
- poznanie wybranego pojazdu kosmicznego i zawodu astronauty,
- poznanie pojęcia „film animowany”,
- wdrażanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej,
- poznanie pojęcia „teatr”,
- rozwijanie umiejętności przeliczania i stosowania liczebników porządkowych,
- wdrażanie do kulturalnego zachowania podczas zabaw,
- poznanie cech baletu i opery,
- rozwijanie sprawności ruchowej i tężyzny fizycznej,
- rozwijanie umiejętności tanecznych dzieci,
- rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości muzycznej,
- poznanie roli aktora w teatrze,
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
- rozwijanie kreatywności i zdolności manualnych,
- budowanie wiary we własne siły,