Nasze dzieci » "Krasnoludki"
Cele dydaktyczne w kwietniu w grupie Krasnoludki:
Tematyka kompleksowa:
- Wielkanoc.
- Mali odkrywcy.
- Tajemnice świata.
- Z kulturą za pan brat.
Cele operacyjne:
- Poznaje polskie tradycje ludowe związane z obchodzeniem świąt wielkanocnych;
- nazywa elementów stołu wielkanocnego;
- Uwrażliwia się na tradycję;
- Kształtuje umiejętność wypowiadania się na określony temat;
- Rozwija wrażliwość estetyczną podczas układania produktów w koszyku;
- Nawiązuje do tradycji malowania jajek w zabawach matematycznych;
- Doskonali umiejętność wykonywania zadania według instrukcji;
- Kształtuje umiejętność respektowania poleceń;
- Poznaje zwierzęta kojarzone z Wielkanocą podczas zabaw naśladowczych, muzyczno-ruchowych;
- Kształtuje wrażliwość na barwę instrumentu;
- Rozwija umiejętność przygotowania i dekorowania wielkanocnych wypieków;
- Naśladuje czynności z życia codziennego;
- Zdobywa wiedzę o wsi i jej mieszkańcach, odróżnia miasto od wsi;
- Rozbudza szacunek do różnych grup społecznych, odmienności kultur;
- Rozwija proces analizy i syntezy;
- Wyciąga wnioski z treści obrazków;
- Utrwala pojęcie „pary”;
- Dobiera pary przeciwstawne;
- Poznaje charakterystyczne cechy kotów;
- Klaszcze w rytm melodii;
- Rozwija wrażliwość muzyczną;
- Poznaje zwyczaj śmigusa-dyngusa i przygotowuje własną dyngusówki;
- Ćwiczy kreatywność podczas działań plastyczno-technicznych;
- Odczuwa przynależność podczas uczestnictwa w tradycjach i zwyczajach rodzinnych;
- Rozumie znaczenie uczuć w życiu człowieka;
- Wyraża siebie i własne emocje poprzez ruch;
- Poznaje zawód malarza;
- Wdraża się do odpowiedniego używania słów: malarz, galeria, obraz;
- Wyraża siebie w malarstwie;
- Ćwiczy kulturalne zachowanie się przy stole;
- Poznaje akcesoria urodzinowe;
- Kształtuje odpowiednie zachowanie się podczas uroczystości typu urodziny;
- Utrwala znajomość zwrotów grzecznościowych: dzień dobry i do widzenia;
- Interesuje się książkami;
- Wykonuje zakładki do książek;
- Poznaje bibliotekę i zasady zachowania się w niej;
- Rozwija postawy odpowiedzialności za książki;
- Posiada właściwe wzorce zachowania się w miejscach publicznych;
- Zna wybrane pozycje z literatury dziecięcej;
- Rozwija umiejętność wcielania się w role;
- Odczuwa radość z obcowania ze światem literatury;